אוירה של לילה ויהי אור!
למידה חווייתית, Game based learning (למידה מבוססת משחק) Serious game (משחקים לימודיים), הן צורות למידה ממשפחת הGamification (משחוק). הם הכיוונים החדשים אליהם פונה עולם החינוך ועולם ההדרכה

למידה מבוססת משחק

למידה חווייתית, Game based learning (למידה מבוססת משחק) Serious game (משחקים לימודיים), הן צורות למידה ממשפחת הGamification  (משחוק). הם הכיוונים החדשים אליהם פונה עולם החינוך ועולם ההדרכה

למידה פרונטלית , למידה ממצגות כבר אינן אפקטיביות , הלומד של היום מוצף במידע, תשומת הלב שלו קטנה יותר והסחות הדעת רבות. הלומד רוצה לבחור מה ללמוד, להבין את המסלול שיוביל אותו למומחיות בתחום, לחוות את הלמידה, ליהנות, לקבל פידבק מיידי על לימודיו. במשחק אנו מוצאים את האלמנטים האלו ולכן שילובם בעולם הלמידה יגיש ללומד החדש שיעורים מהנים ואפקטיביים.

דוגמאות מהניסיון שלי במשחוק בלמידה 

משחוק של הדרכות בארגון פיננסי

הבעיה – הלימוד בארגון נתפס תמיד כמשני בחשיבותו לעבודה עצמה, זו שמביאה את הכסף. לארגון חשוב שהעובד יעבור הדרכות בתחום הכשרתו וכן בתחומים רוחביים בארגון, כמו אבטחת מידע. 

המטרה – העלאת מספר העובדים שעוברים הדרכות בתחום הכשרתם הפיננסי וכן בתחומים רוחביים בארגון כמו אבטחת מידע. 

אלמנט המשחק העיקרי – "גילוי"
יצרתי מסלול למידה לאורכו Learning Nuggets (לימוד במנות קטנות), השלמת מנת לימודים מתגמלת את הלומד בחשיפה של חתיכת פאזל . השלמת מרבית מנות הלימוד בקורס תביא לפענוח הפאזל. 

משחוק למידה בשיקום ילדים עם מוגבלויות

אגף חדשנות טכנולוגית בשיקום של אחת האוניברסיטאות בארץ משתמש בטכנולוגיות אינטרקטיביות וסימולציות לצורכי שיקום ילדים עם מוגבלויות. הם פנו אליי במטרה למשחק שתי אפליקציות: אפליקציה לשיפור היכולות המוטוריות של ילדים עם שיתוק מוחין ואפליקציה לסימולציה של קניות בקניון אצל ילדים מוגבלים.

  • משחוק אפליקציה לילדים עם שיתוק מוחין 

האפליקציה פותחה במטרה לשפר את היכולות המוטוריות של הילד והקניית בטחון באמצעות אימונים.

הבעיה – האימונים קשים ומתישים והשיפור ביכולות אינו מידי

המטרה – התמדה בשימוש באפליקציה

אלמנט המשחק העיקרי – אווטר
מיד חשבתי על כוחות על – הילד יהיה סופר מן באפליקציה אבל הלקוחה הסבירה לי מושג בשם "העברה קרובה" הילד עושה העברה בין מה שבמסך למציאות שלו ולכן הוא עלול להרגיש אכזבה גדולה אם כח העל שיש לו במסך לא יהיה במציאות.
לכן בחרתי כאלמנט המשחק העיקרי אוואטר של סופר-מן מציאותי .

  • משחוק סימולציית קניות לילדים מוגבלים

הכנת הילדים המוגבלים לעצמאות הינה נושא מרכזי בחינוך המיוחד, אחת הסימולציות שפתחו באוניברסיטה היתה – קניות באופן עצמאי בקניון.

הבעיה – המטרה אינו ברורה דיה ומאפשרת שיטוט בקניון הוירטואלי רק בשביל הכיף

המטרה – עמידה במשימת הסימולציה: קניית כל הפריטים המופיעים ברשימת קניות ובפרק בזמן מוקצב

אלמנט המשחק העיקרי – Progress Bar            
אלמנט הFUN מאוד חשוב במשחוק, הוא אחד המניעים לשימוש באפליקציה, לכן שמרתי על שיטוט חופשי בקניון כל עוד אתה עומד במשימה ומשלים את הקניות הנדרשות ברשימה. אם קנית מוצרים נוספים זה סבבה אבל לא במקום מה שהיית צריך ולכן בחרתי את אלמנט המשחק העיקרי כ Progress Bar (פס התקדמות) שאליו נכנסים רק המוצרים שצריך מהרשימה.

משחוק שיעורים לחברת Mifne4us חוויה פיננסית – משחוק בהוראה

חברת Mfine4us מאמינה כי חינוך פיננסי צריך להתחיל בגיל צעיר. הילדים האלו יהפכו יום אחד למבוגרים שיודעים להתנהל כלכלית.

הבעיה – לימוד נושאים משעממים וכבדים לילדים

המטרה – לימוד חינוך פיננסי בצורה חויתית ומה יותר חוויתי ממשחק. החברה החליטה לייצר משחקים, באמצעותם ילמד הילד את הנושאים הכלכליים השונים. כלומר, לא סתם משחק אלא  Gamify experience (משחוק החוויה).

אחת הדוגמאות האהובות עליי היא משחק הShopping, במשחק רצתה החברה ללמד את הילדים על נזקי צרכנות לא מבוקרת באמצעות חווית הקנייה של הילדים בקניונים.

הבעיה – השפעת החברים – גם ילד שקונה בצורה נבונה מושפע מחברים

המטרה – העלאת המודעות של השפעת החברים על ההתנהגות הצרכנית של הילד בקניון 

אלמנט המשחק העיקרי – “בחר חבר”
חפשתי אלמנט משחקי חברי דרכו אוכל להמחיש לילד את ההשפעה הרעה של חברים בעת הקניות. במשבצות החנות סימנתי "+1 ". הסימן אומר כי עליך לאסוף חבר (שחקן אחר) וללכת איתו לחנות. בחנות אתה חושף קלף מבצע. קלף המבצע קובע את ההתנהלות שלך בחנות והוא שונה אם יש חבר לידך.

משחוק חוג מדע – חוכמת הפיראטים

אני מפתחת חוגים לילדים מצטיינים ומחוננים בתחומי המצאת משחקים במחשב ובמימד הפיסי.
אחד החוגים שפתחתי- ״משחקים במדע״, פחות בלט לנוכח היצע רב של חוגי מדע רבים אחרים.

בעיה – היצע של הרבה חוגי מדע לילדים

המטרה – בידול החוג 

אלמנט המשחק העיקרי – סיפור (Narrative)
החוג שפתחתי היה משחקים במדע, כאן כבר טמון הבידול, אך גיליתי כי גם בשאר חוגי המדע הניסויים נתפסים כמשחק. לכן הבידול שלי אינו מספיק. בחרתי באלמנט משחק עיקרי של Narrative  (סיפור). עטפתי את כל השיעורים בנושא סיפורי פיראטים. הילדים מתחפשים לפיראטים ונתקלים בדילמות מחיי היום יום של פיראט. פתרון לדילמות האלו מגיע מעולם המדע וגם מעולם הדמיון. לחוג קראתי: "חוכמת הפיראטים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים באותו נושא