אוירה של לילה ויהי אור!
מדוע הלקוח פנה אליי בבקשה למשחוק? מה הוא רוצה למשחק ומדוע? במהלך שנות עבודתי בתחום פתחתי מתודולוגיה לפרוייקטי משחוק, מתודולוגיה שעבדה בפרוייקטים רבים שבצעתי עבור לקוחות בארץ ובעולם.

במהלך שנות עבודתי בתחום פתחתי מתודולוגיה לפרוייקטי משחוק, מתודולוגיה שעבדה בפרוייקטים רבים שבצעתי עבור לקוחות בארץ ובעולם. 

אז איך המתודולוגיה עובדת?

שלב 1 – החקירה

מדוע הלקוח פנה אליי בבקשה למשחוק? מה הוא רוצה למשחק ומדוע?

משחוק בדר"כ בא לפתור בעיית Engagement. חשוב לחקור מדוע קיימת בעייה בEngagement לתהליך / למוצר. החקירה תערך מול הלקוח שהזמין את המשחוק אבל גם מול המשתמש, זה שאצלו קורית בעיית הEngagement וזה שישתמש בGamify solution.

שלב 2 – עיצוב הקונספט

מציאת הCore Game Mechanic (אלמנט משחקי עיקרי) שיפעיל את המרכיב הרגשי אצל המשתמש. ללא הפעלת הרגש לא יווצר שינוי. השינוי חייב להיות לטובת המשתמש והמשתמש חייב להבין איך השינוי דואג לו – Whats in it for him.

לאחר הצגת ה- Design Concept ללקוח, אבנה את ה Gamification Design (עיצוב המשחוק) שהינו המסע לMastery(מומחיות) סביב ה- Core Game Mechanic  תוך כדי יצירת Quick Wins (נצחונות קטנים) בדרך.

לאחר שאושר הGamification Design  אמשיך לשלבים הבאים:

  • כתיבת Plan  Communication (שלבי שידור תוכנית המשחוק לארגון)
  • Onboarding Design (הדרכה ראשונית של תוכנית המשחוק)
  • איסוף וניתוח הנתונים במהלך המשחק
  • שיפור המשחק וה Communication פר עובד Personalization
  • רענון המשחק בנקודות זמן שנקבעו מראש בדר"כ רבעוניות עבור משחק של שנה
פוסטים באותו נושא

משחוק נטו – רק fun

משחקים נטו – רק FUN כדי להיות מומחה במשחוק רצוי להיות גם Game Designer (מפתח משחקים). מפתח המשחקים בקיא באלמנטים המשחקיים,…