אוירה של לילה ויהי אור!
בתקופת הקורונה חברות הייטק רבות משאירות את העובדים בבית, העבודה מתבצעת אבל השיחה על כוס קפה והצחוקים במסדרון חסרים. חסרה גם מילה טובה מהבוס וטפיחה על השכם. חסרה גם התחושה שאתם חלק מאגף, חברה, מה שבטוח קיימת תחושה מלאה שאתם שייכים למשפחה, לבית, לילדים, למקרר…

בתקופת הקורונה חברות הייטק רבות משאירות את העובדים בבית, העבודה מתבצעת אבל השיחה על כוס קפה והצחוקים במסדרון חסרים. חסרה גם מילה טובה מהבוס וטפיחה על השכם. חסרה גם התחושה שאתם חלק מאגף, חברה, מה שבטוח קיימת תחושה מלאה שאתם שייכים למשפחה, לבית, לילדים, למקרר…

באגף הIT של חברת CyberArk החליטו למלא את החסר בדרך יצירתית – משחק קבוצתי תחרותי נושא פרסים מתנת… CyberArk IT.

ואין כמו משחק תחרותי להסרת מרחקים פיסיים ורגשיים ולתת תחושה כאילו אנחנו מתחרים באותו חדר ממש.

בניתי חדר בריחה דיגיטלי מתאגר במיוחד כיאה לאנשי מחשבים. ליתר בטחון גם הצטיידתי ברמזים, כי גם איש המחשבים הכי מבריק יכול להיתקע.

לאחר מילות פתיחה של מנהלת האגף, התחיל המשחק.

העובדים חולקו לקבוצות, כל קבוצה נכנסה ל Private channel (במערכת הteams  ) ושם הם קבלו את כתב החידה הראשון. 

בחדר בריחה פיסי צריך למצוא רמזים, לפצח קוד ולצאת מהחדר בפרק זמן מאתגר.

בחדר בריחה דיגיטלי אין גבולות, אין משמעות למרחקים וניתן להגיע מהחדר בteams ישירות לאנטארקטיקה (לשם הגענו 😊).

וכיאה למשחק וירטואלי, היה לנו גם חדר בקרה, אנחנו המארגנים ישבנו מול מסך בקרה וידענו בכל רגע של המשחק היכן נמצאת כל קבוצה ומתי היא תקועה וזקוקה לנו.

ואכן המשחק היה מותח מאוד, קבוצה אחת שהובילה בפער בשלבים הראשונים של המשחק, נתקעה ועל אף שקבלה רמזים, נעקפה בזריזות עֿ״י קבוצה אחרת אשר נצחה את המשחק.

המשחק, על אף שהיה וירטואלי, ייצר אנרגיות מטורפות ואינטראקציה אמיתית תוך כדי פאן חברתי שהדהד באגף מספר ימים. לאור ההצלחה, הוזמנתי ליצור משחק מגבש נוסף.

משחק חדר בריחה דיגיטלי מתאים מאוד למערכות המקוונות והוא הפך למשחק הפופולרי בארגונים.

פופולרי וגם יחיד, אם לא סופרים את גלגלי המזל, משחקי ההתאמה ומיני משחקים אחרים.

וכש״אין״ אני שמחה, כי דף ריק זה הדף שאני הכי אוהבת. זה המקום בו אני יוצרת, מדמיינת, חוקרת.  יושבת מול ערימת דפים מנייר ורושמת, מציירת, מקפלת זורקת, עד שאני מבינה שזהו, יצרתי משחק חדש נפלא.

וכך עשיתי, הצטיידתי בערימה דפים, עצמתי עיניים והנה אני בעולם הTeams , רואה חדרים ציבוריים, חדרים פרטיים (בהם אפשר ״להתחבא״, לחרוש ״מזימות״) , לוח מודעות ציבורי, Chat כמקום לשיח פרטי. ובעודי מדמיינת הוציאה Teams Feature חדש – ה Breakout rooms. מיד נזכרתי במשחק ה״רמז״ (CLUE) האהוב עליי. . למי שאינו מכיר, ב״רמז״ השחקנים פותרים תעלומת רצח המתרחשת על גבי לוח משחק (בית גדול עם הרבה חדרים). החדרים בלוח הזכירו לי את ה״חדרים״ בתוכנה וכך ניצת בי הרעיון של המשחק הבלשי.

למשחק קראתי ״  “ Who killed Dr John . 

לא אוכל לחשוף הרבה כי המשחק ייערך בחודש פברואר 2021, רק אוכל לרמוז שלא בטוח שהרצח בוצע ע״י המשרתת.

במשחק העובדים הופכים לבלשים, מקבלים את עדויות החשודים, מנהלים תחקירים ונשאבים לתעלומה ולתחרות.. הם ממש נמצאים ביחד אפילו שהמרחק ביניהם הוא 5000 ק״מ, זו תחושה נהדרת וחסרה לנו כל-כך היום.

אני מזמינה אתכם מנהלי משאבי אנוש, מנהלי חברות, מנהלי אגפים לתת לעובדים שלכם את תחושת הביחד, תחושת השייכות, באמצעות משחק מהנה ומאתגר.

אני יוצרת את המשחק, אתם מביאים את הפרסים !!

התקשרו אליי – 054-9011063, גילור גל

פוסטים באותו נושא

משחוק במוצר

פנתה אליי חברה מקטאר ובקשה שבאמצעות משחוק אבדל את האתר שלהם כך שהאנשים יבחרו לקנות אצלם. בפרוייקט גדול זה שלבתי מספר אלמנטים משחקיים עיקריים. אחד מהם היה – קופת חיסכון המבוססת על Progress bar (פס התקדמות).