אוירה של לילה ויהי אור!

מי לא מכיר את התמונה הבאה: ערימת כביסה ענקית במרכז החדר , כל בני הבית חולפים לידה, אבל לא רואים אותה, חוץ ממני.

הפוסט לא ידון בבעיות הראייה של משפחתך אלא ייתן לך כלים כיצד להפוך את הכביסה ושאר מטלות הבית למשחק ואת הילדים לשחקנים הראשיים.

זו לא בעייה בעיניים זו בעייה באיבר הרבה יותר חיוני בגוף – איבר המוטיבציה.

האיבר הזה ממש לא בכושר בקרב בני ביתי.

ודווקא אני שפותרת בעיות מוטיבציה לכל העולם, לא עשיתי כלום.

אני לא אוהבת את הקלישאה – הסנלר הולך יחף ולכן החלטתי לעשות מעשה, כלומר, משחק.

השחקנים ב”משחק” יהיו ילדיי.

פרופיל השחקנים: חכמים, מצטיינים בלימודים, עושים פעילות ספורטיבית במסגרת חוגים, לא מסודרים ולא עוזרים בבית.

הגדרתי מטרה – סל כביסה מרוקן + בגדים מקופלים.

יכולתי גם להגדיר כמטרה את כל הcycle : בגדים מלוכלים מוכנסים למכונת הכביסה, תליית הבגדים על החבל, הורדתם לסל הכביסה, קיפול הבגדים והכנסתם לארונות המתאימים.

אבל למדתי בעבודתי כי צריך לתת לשחקן נצחונות קטנים כדי שימשיך ב”משחק”.

חשוב גם לאפיין באיזו רמת מוטיבציה נמצא השחקן לגבי המשימה, 

רמת המוטיבציה של השחקנים שלי היא – 0.

בחנתי באלו רכיבים משחקיים כדאי להשתמש,

אשתף אתכם ברעיונות באמצעות משחקון קלפים שיצרתי בScratch:

לתחילת המשחק הקליקו על הדגל

מופיעות לפניכם 2 ערימות קלפים: מטלות הבית וGame mechanics (רכיבים משחקיים).

הקליקו על ערימת מטלות הבית, בתמונה יופיע סל כביסה מלא. זו המטלה היחידה כרגע שתופיע בערימה זו.

עתה הקליקו על ערימת רכיבי משחק, רכיב משחק אקראי יופיע במסך (בערימה 5 רכיבים).

כדי לקבל את המשחק המשלב את רכיב המשחק עם המטלה, הקליקו על “=”.

אני אהבתי את רכיב ההחבאה, קניתי חפיסה אחת של קלפי פוקימון והחבאתי אותם בתוך הבגדים בסל (הארוע היה לפני 10 שנים כשילדיי היו קטנים) , ההנאה של כולנו הייתה גדולה. של הילדים מהקלפים ועוד יותר מ”למצוא אותם” ושלי מסל כביסה ריק ובגדים מקופלים.

במהלך השנים יצרתי לי ערימות קלפים וטבלת משחקים מכל הצרופים האפשריים בן הקלפים. גם אתם יכולים.

הכינו חבילת קלפים של מטלות הבית וחבילה נוספת של רכיבים משחקיים. 
בהכנת הערימה הראשונה אינכם צריכים את עזרתי. 
לגבי הרכיבים המשחקיים, ערכתי רשימה של רכיבים שיכולים להתאים למרבית ממטלות הבית והנה היא לפניכם: Scarcity (חפץ נדיר שווה יותר), החבאה, יצירת סדר (מיון, תבניות, התאמה), החלפות, תחרות, Progress bar (מד התקדמות) , Narrative (סיפור מסגרת), Nurturing (טיפול), Collection (אוסף). 
לכל הרכיבים ניתן להוסיף נקודות, פרסים, Badges (תגים).

הרבה הורים יגידו “בשביל מה אני צריך את כאב הראש הזה” וחוץ מזה ילדים מבינים שהם צריכים לעזור במטלות הבית כי הם גם גרים בו. זה נכון אבל בפועל מעט ילדים מתנדבים לעבוד בבית והמוטיבציה שלהם בתחום היא = 0 . במצב של מוטיבציה אפסית רק הנעה חיצונית יכולה לגרום לפעולה (או עונשים). השימוש במשחוק כאן הוא הנעה חיצונית. הורה יכול להשתמש במשחוק המטלות באופן קבוע, במקום ליצור משחקונים קטנים (כמו בדוגמאות שנתתי) ליצור משחק ארוך טווח, למשל שמירת חדר מסודר לתקופה ארוכה כדי שלבובות יהיה נעים בו….או מציאת זוגות לגרביים כי גרב לבד היא גרב עצובה.. במשחקים כאלו הילד מקפיד לעזור לאורך זמן ומעבר למשחק הוא גם מרגיש כי העזרה שלו חשובה ומוערכת בבית כשהילד נמצא במקום הזה הוא כבר מונע באופן פנימי Intrinsic Motivation.

ועד שתגיעו לשם, שחקו ותהנו !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים באותו נושא

“Gamify” המתודולוגיה שלי במשחוק

מדוע הלקוח פנה אליי בבקשה למשחוק? מה הוא רוצה למשחק ומדוע? במהלך שנות עבודתי בתחום פתחתי מתודולוגיה לפרוייקטי משחוק, מתודולוגיה שעבדה בפרוייקטים רבים שבצעתי עבור לקוחות בארץ ובעולם.

משחוק נטו – רק fun

משחקים נטו – רק FUN כדי להיות מומחה במשחוק רצוי להיות גם Game Designer (מפתח משחקים). מפתח המשחקים בקיא באלמנטים המשחקיים,…